Friday, July 29, 2016

IEjourney - The Solemnization

Hai kita da setahun lebih kawen (mengandung second time dah pun) baru nak update about my bigday. Too late? Lantak nak update jugak. It's been ages jugak eh aku update blog, last entry was Dec 2015! Hahahahahaha woi dah July 2016 woi!


Okay update ni pun sebab suddenly ada orang tanya berapa dulang hantaran kau masa kawen eh? berapa budget kau agak agak? apa persedian fizikal and mental kau nak kawen? I was like errrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, tak ingat. hahahahahahahahahha. SO, I DEFINITELY need to do this entry sbb ada yang tanya tunang buat apa je eh, aku kata jap nak baca balik blog aku ada update situ.

Jadi marilah I brought you guys flew back to 5th of June 2013. Tarikh penghijrahan status bujang kepada double trouble. mihihihi. no lah , from single to Nik's better half, Giccuew!

Solemnization of Ezreen & Izzham 

05.06.2016




Hai yg tanya tu , ni la hantaran hantaran kita.
9 balas 7 (should be)
Suddenly Nik punya side jadi genap , 8 
HAHAHA (suka suprise iolls)


I think adat Kelantan mmg side laki akan bg genap, I'm not sure about this sbbnya aku pun baru realize ni side Nik bg 8 dulang! hahahahaha. If u click to view, maafkanlah dulang cake aku yg terencat ittuew, suddenly lapik dulang went missing, haih sabor je la aku time ni tak heran dah tgh nervous terkencing terberak semua bercampur. 

My duit hantaran? It's 10k. Sikit I know, people kept talking about this duit hantaran tak setaraf with my qualifications. Seriously? you guys seriously? Neither I nor my Abah ask for duit hantaran during my engagement so what is given is ikhlas from my husband. Anyhow, apa kena mengena qualifications with duit hantaran? Still did not get it till now. 

Move to barang hantaran atas dulang. Okay bajet barang-barang not in details because aku pelupa. kakkaakaka. Basically me and Nik ada beli untuk diri sendiri ada tukar tukar beli for each other jugak. Tapi aku dah lupa mana aku beli mana dia beli, so I gave the pricelist je lah yek. 

Mulakan dari dulang bagi ke pihak lelaki;

Cincin Nik: Totally on Nik sebab aku lupa harga HAHA
Orient Watch: plus minus RM800
Shoes: Still on Nik lg parah aku lupa jenama terus ni hahahaha
Fruits: Definitely on him
Kickers Sling Bag: plus minus RM250 (kot?)
Sirih Junjung: On my aunty (phew selamat duit)
Baju Melayu: Plus minus RM150 (beli dkt euro moda masa sale, totally worth it!)
DKNY Perfume: plus minus RM300
Fondant Cake: On my Kak Long (phew jimat lagi duit)


Dulang bagi ke pihak perempuan;

Cincin aku: Plus minus RM900 (On Nik hahaha)
Gelang aku: Plus minus RM4k (Still on Nik kakkaka)
Marc Jacobs Watch: plus minus RM 500
Telekung: On my MIL 
Chocolates: On Nik's relatives
Charles & Keith Handbag & Wallet: plus minus RM400
Sembonia Wedges: plus minus RM100 (harga paling praktikal I guess sbb beli masa sale)
Estee Lauder Perfume Set: plus minus RM 350
Pulut & Bunga Telur: On Nik's side
Duit mas kahwin: Ini dah sah sah RM300 sebab nikah dekat Selangor and Nik nak kahwin dia la keluar duit wiwiwiwiwi.

Okay, total tak boleh nak cakap berapa sebab we both ada yang kongsi ada yang tak (mostly on Nik je bila aku baca balik KAH!) so yg mana nak bajet in details tu, pepandai kome la membanting tulang bersama sama si dia. One more tips, beli satu barang at a time. Contoh dpt gaji bulan ni, beli perfume. Lepastu simpan la tempat yang tak nampak, kau pergi letak depan mata mmg habih la citer dia tak sempat nak buat hantaran nikah. 

Another one, beli masa sale. Atas tu ada brg aku beli on sale but I cant recall jadi aku bagi harga ori la baru nampak kaya , ye dop? wakakkaaka.
One more kalau ada kengkwn yg suka travel ke Europe, London whatsoever lah negara omputih to be general, kirim lah dkt mereka. There are so MANY SALES dkt sana and way more cheaper. alah duit kirim barang tu kawtim lah dgn member ajak minum neslo dkt mamak misalnya. 

The time has come . . . 


Senyuman pengapit lagi lebor,
aku konfius siapa yg nak dinikahkan ni?
HAHAHA Hai mariani *lambai*



Ececeh selesanya duduk, senyum kemain,
padahal nervous kan kan?


I really hope that I get the copy of my picture masa tgh siap plus gambar inai . Tapi malangnya the person who snap it went MIA. Sobs, I hope wherever you are, you doing just fine friend. Maka, lihatlah gambar yang aku dah siap cantik menawan dan tunggu disunting jejaka pilihan hati, hiks! Gedik kemain enko!








Masa ni dah hilang nervous sebab Nik lambat 2 jam.
Muka aku pun malas malas je layan fa nak ambil gambar 
HAHAHAHA sorry bebeh!
Ye ah, Nik lmbt bukan sejam weh! 2 !
Dia ni ikhlas ke idak kawen dgn aku?
Record tau pengantin perempuan tunggu pengantin lelaki.
Ka aku yg gatai lebih ni? HAHAHA


Dan akhirnya, sampai jua dia.


Amboih, kemain tenang.
Padahal takut kena marah dgn Tok Kadi.
habis semua family side dia, dia tinggal dkt belakang. kah!



Orang paling gembira bila Nik sampai.
(Obvious sgt muka happy kau yin -.-")
Senyum kalau boleh nak manis lagi,
tapi tulah boleh manis takat tu ja.
HAHA




Suka tengok Nik masa ni,
Handsome tak tahu nak habaq lagumana haih!
Tok Kadi mesti baran je,
eh dia ni da lambat boleh gegelak pulak,
Tunggu kau kejap lagi.



Ha kan dah kena.
Tok Kadi kaw kaw soal Nik masa ni.
Dia kata denda sebab mai lambat.
Kesian suami ku. HAHAHA


Haaaaaaaaaaa time ni sado pun no use bro,
tetap ketaq. Nik sendiri mengaku HAHA!



Aku nampak tertekan sbb lapar
adakah aten dkt sebelah pun lapar jua? hahahaha.
Alhamdulillah selamat dah semua masa ni.
Auch da jadi bini orang :')



Yin suka tak cover langsung dah,
 ye ah dah boleh peyok yom yom somi  BAHAHA
Hmm, tgk gambar ni rindu semua in the picture :'(




Allah, halwa mata paling tenang masa ni
Hatiku yg keras solid terus bertukar liquid cair meleleh.
Rasa nak lari pergi peluk Nik dari belakang jer, dah halal hockayyy.
HAHA!


Sebenarnya dari awal lagi plan nak join Nik solat sunat
Tapi dah terkentut sebelum tiba waktu, sadis betei.
eh siapa kata pengantin perempuan tak neves?
Aku kentut2 kencing2 for few times sebelum menikah tahu.
-.-"







Tak pernah aku bagitau dkt mana mana social media lagi,
berapa kali Nik lafaz akad.
Alhamdulillah,dengan sekali lafaz akad yg jelas dan lancar,
He make me his
Meeting knowing and marrying Nik, are the biggest miracle in my life.
I do love him with my entire life
Thankyou Allah :')





Oh btw, baju nikah kami customade sendiri je, include the veil.
sebabtu simple dan huduh I know I'm not creative sobs
Gigih cari kaler near to white sbb taknak pakai putih
nanti nampak gemok (but still can't hide fat tho -.-")
Kain dari jakel, lace dari gulatis. 
Tailor dari Shah Alam (not so recommended buat kerja lambat zzzzz)
Total lost: Tak ingat tapi quite pricey. Nyesal tak guna dah lepas KAH!




IEjourney - The Reception , nanti eh? tahun depan maybe? =D












No comments: