Monday, May 12, 2014

Jangan jadi orang lain.

I do read one quote,
"Most exciting relationship begin unexpectedly"



23 weeks ago aku ada naik gambar ni dekat insta.

Jujur, aku diberitahu abah ada pengirim kirimkan manisan utk aku, dr langkawi katanya. Lama jugak tersergam indah di atas meja, aku buat derk je. Jual mahal la kenkonon. Gila ko nak makan benda yg tah siapa kau tak kenal bagi. Buat dia jampi kau tak ingat jalan balik rumah, haru!
Last sekali abah la yg letak dlm peti. Lama. Lama terbiar dalam peti. Kira kira struktur manisan tu lembut pada mulanya, sampai la jadi keras, sekeras hati aku. 
Tiba tiba muncul dtg PMS fasa ketagihan coklat, mula la mcm penagih memunggah cari "barang". Maka tamat lah riwayat manisan itu. Masa ni hilang dah semua persektif jampi jampi yg aku fikir sebelum ni. kahkahkah.

dan mmg betul org yg bg coklat tu ada baca jampi.



sedar sedar aku dah angau. Pergh, bomoh mana awak pakai Nik? HAHAHA.

The very first conversation screenshot, aku letak dekat public. sbb aku tau akan ada mulut longkang yg berfalsafah "don't fall for his word, fall for his action." 
Argh! I didn't fall for neither his word nor action. I fall for him because dia adalah Nik, dan dia bukan org lain dan org lain bukan dia. And nak fall for his word or his action kejadahnya, aku mmg tak kenal dia sebelum ni. Yes, we have been matched by my own father :) dan moga moga yg kali ni kekal lama hingga selamanya.

Ni percubaan berani mati je letak screenshot Nik bagi ayat jiwang karat oldies dkt blog, lepas dia baca ni mahu singgah dumbell 10kg dkt kepala aku.



Hah, manis tu dah bagus. Tp jgn manis seketika cuma. Harus sy peringatkan sy dah tanak jadi jenis "habis madu sepah dibuang". Kalau tanak apa2 jd dkt scambler kesayangan, sila behave. Mohon kekal mcm ni sampai cucu panggil awak atuk sampai awak tak kuat nak kawen lain.
Hmmm. Psiko kan? Nasib awak ler dpt gewe gini. HAHAHA.




Hah,
awat bersusah payah nak tiru org lain semata nak bagi org suka diri engko? Toksah lah.

You are born to be real, don't die a copy.

Kenapa la kau nak tiru tiru jadi org lain oi. Jadi diri sendiri sudah. You know in this world, we do have this one simple concept, 
People will fall for you when you naturally be you. 

Toksah la tiru org lain. Org suka kau sebab diri kau, kau nak jadi org lain kenapa? Insecure dgn cerita lepas ibarat kau insecure dgn bayang sendiri. Tak kemana, pusing pusing situ jugak. Jgn la jd mcm aku dulu, insecure tak bertempat. Langsung la aku tak terniat nak memaghah org tak tentu hala. Tp kesian la dkt diri kau sendiri. Kau tiru org, habis apa special nya diri kau? betul tak? lagi satu kenapa nak org fall for somebody who you are not? Last last nanti org akan blah, kalau dia tau kau buat buat jd org lain. Come on. Identify your own brand. Your own self :)






Kalau yg jenis insecure tahap gaban ghoyan,
habeh baca entry ni,
tak mustahil dia terus gi godek phone,
cari screenshot jugak.
Hah!!peniru!
obvious sangat tau!
-.-"



No comments: