Thursday, May 1, 2014

Nik, I love you.

Bukan sekali tapi dua kali, anggaraan kiraan ada la dlm 120 kilometer. Sikit lagi nak sampai tapi siapa jangka apa yg nak jadi kan?

Alkisahnya, aku ni berangan taktahu tahap apa dah nak ke cameron tuh, bkn sbb tgk kengkwn upload gambo cameron dkt insta, tp aku mmg nak pergi sana since tgk Lisa Surihani minum tea dgn Aaron Aziz dlm Ombak Rindu. Ye, aku punya angan2 nak minum tea je dkt cameron. Simple, tapi mcm gampang kan? padahal boleh je minum tea dkt rumah sambil silang kaki dpn tibi. Tapi tah aku tetap rasa minum tea dkt cameron tu mcm fefeling minum tea dkt oversea. peel aku vilagepeople sgt kan -.-"

Dan nak dijadikan plot cerita ini lebih menarik kekonon nak sweet mcm gula2 kapas, pada cuti Hari Pekerja ni, hatta bergerak lah aku dan Nik ke Cameron Highlands. Pergh boleh tahan jugak jammed highway utara-selatan ek? semua pakat balik kampung ah ni amek cuti Jumaat, straight sampai Ahad. Pandai ek engkorang mengelat kerja berjimba balik kampung, nasib aku percubaan lagi, cuti limited. kalau idak, lama dah aku apply cuti utk esok. 

Lepas highway, berdasarkan kata org yg pernah pergi, exit lah kami di Simpang Pulai, katanya jalan elok sikit dr lalu Tapah. Okay okay aku ikut majoriti. 

Sebelum start nak naik cameron, aku dah usha meter minyak, ada 3 bar. Rasa mcm tak cukup tu timbul tp aku sweep away dgn sedapkan hati ada stesen minyak punya half way nak naik cameron. Nik pun kelihatan amat yakin sekali memandu. Sampai one point Nik bersuara "Minyak dah tinggal 2 bar yang". Aku mula rasa nak panic, tp belagak cool lagi. Tp sebenarnya aku panik and its pretty obvious sebenarnya. Sbbnya aku keep on asking Nik, "cukup ke tak minyak nak sampai atas ni".

Dan pd masa aku tgh dok kira2 cukup ke tak minyak, Dang! JAMMED! TENGAH2 BUKIT BUKAU TU JAMMED TAK BERGERAK! 
Tgk minyak still ada 2 bar, and stated boleh pergi 58km lagi. Tanpa rasa ragu2 lagi aku search mana petrol pump terdekat. PANG! rasa mcm kena tampor dkt muka. Sbb station minyak tu 43km lagi. Hah mmg lah cukup tp kalau dah jammed tak bergerak? 

Drastik Nik Uturn, kitorg turun balik ke simpang pulai. TURUN BALIK KAU TAHU? ada la dalam 30km. mcm dekat jer bunyi tapi bila 30km tu jalan berlekok liang liuk melintuk, aku rasa mcm jalan tu tiada penghujung T_T

Pendek cerita minyak pun dah terisi, mudah aku kata dkt Nik "kita balik la jum"
dan mudah dia kata,
"awak lama dah teringin nak naik cameron, sy ingat nak naik baik, bagi awk tgk cameron pun jadi lah"

dan konversasi seterusnya tayah tahu sbb aku lupa. HAHAHA. pendekkan cerita lagi, Kitorg naik balik cameron. Yes! Naik balik! 

Reach at the same place where we Uturn before, tiba tiba tak semena mena tanpa ribut taufan, tah dtg dari mana, aku pening tahap pening tak pernah ku alami sebelum ni. Pening takpe lagi, siap kacau perut rasa nak muntah nak berak segala. Complete! Sampai aku duduk dkt celah seat nak tahan sakit. Jln still jammed tak bergerak, and for the second time, Nik Uturn. TURUN BALIK FOR THE SECOND TIME! 

Masa tu nak menitik air mata pun ada, satu sbb tahan sakit yg amat sangat. dua sbb aku kesian gila dkt Nik. Dia punya gigih nak bwk aku ke cameron, even kete tade minyak sanggup turun all the way 30km down and strive so hard lawan penat sakit belakang ngantuk climb back the road for the second time and bila dah lg sikit nak sampai, da rasa angin sejuk dkt luar, Uturn lagi! 
da lah lps Uturn tu kena cari port utk aku mengeluarkan segala ketidakenakan di perut. 

Ya Allah sabar gila dia. Serious aku tatau nak ucap terima kasih mcm mana dgn tahap kesabaran dia. 

perkara biasa utk org yg dah buang semua rasa tak enak di perut, mengantuk menghantui. dan aku boleh selambe tidur biar Nik drive sorg2. Sedar2 dah sampai tol simpang pulai nak exit highway. dan pada tahap itu aku masih mamai. dah jauh sikit baru aku ada keyakinan utk say sorry for everything happen dan jawapan dia :

"Saya nak naik Cameron sbb awak, dan saya turun dari Cameron naik balik pun sebab awak, dan sy turun blk pun sebab awak jugak, Sy tak kisah pun tak dpt tgk cameron. Sbb mmg mula2 sy nk naik Cameron pun sbb awk"

serta senyuman dihujung ayat.

Bagitau hati mana tak jatuh paling bawah paling sayu paling terharu? Bagitau.



Nik,
saya tau saya tak pernah bagitau dkt public how i feel about you, sy selalu jugak gegurau psl perasaan dgn awk. Sy sentiasa lah kasar dgn awak. Banyak sgt peel yg sy buat menguji tahap kesabaran awak. Sy selalu paranoid sbb cerita lepas and yg jadi mangsa nya awak. Sy tau semua tu. Untuk semua yg awak buat harini, tade dah ucapan lain sy boleh bagi. Terima kasi sejuta kali pun belum tentu cukup.

But I want you to know one thing,
and this time, confidently I wanna you know that I love you with all I have. Really really really love you.
I don't care what had happen past and what will happen next. As long as kalau cerita mcm dekat atas ni jadi in the future, where apa yg kita plan tak go smoothly but we manage to go through it together. Saya nak kita stay this way sampai jodoh satukan kita, sampai kita tua, sampai bila bila. Forever.






Tomorrow maybe shaky,
but please don't run away from me.
I love you sayang.




No comments: