Saturday, June 21, 2014

Move On juga sejenis langkah.

Hai,

Nama saya Move On, saya sejenis langkah yg org selalu hindari dan lebih gemar memilih Meroyan. Agaknya Meroyan lebih mudah dari saya, hanya perlu sign in social network dan update status. Maka saya selalu dipandang enteng. Demikianlah riwayat hidup saya. 

Tamat.


                                                                                   **

Kadang kadang aku rasa aku wajar submit satu dua entry ke terfaktab, kot kot dapat sebaris dua ruangan utk menjadi new comer, tak ke pemes boleh kumpul follower dkt stagram? mihmih.
Letih nak borak pasal move on ni sebenarnya, lagi lagi kita dah di zaman whatsapp group sering mematikan bateri pantas lebih dr biasa. Kenapa kita tak boleh begerak seiring dgn teknologi? oh betul la tu, kita kan manusia biasa punya hati dikurnia rasa kecewa.

Ah, toksah sembang. Kau kalau bab nak explain mmg nombor satu ah sebab kau nak lagha layan perasaan sedih jiwang meleleh. Malas cakap banyak, tgk baca sendiri.




DULU ni memang blog pertama yg paling utama buat aku. Dekat sini citer semua nak yes semua nak A je. Kemain bahagia sampai aku rasa yg baca mula2 suka sweet apa bagai, last2 sure ramai yg bkk blog baca entry baru lepastu mencaci dkt whatsapp group yg punya kawan kawan mulut longkang didalamnya. kan kan? aku tahu. aku tahu.

Ha, atas tu hasil screenshot aku dkt my second blog. Which mcm dkt blog ni, aku pakai topeng, dkt another one I become who I am. Dekat second blog tu segala jenis cerita marah sedih kecewa cemburu terhina insecure ada dekat situ, dan bila aku baca semua balik, agak kesian lah, aku ni hipokrit betul sebab dkt sini aku cerita yg indah tahap fantasi cinderella, hakikatnya cerita aku goyah tunggu nak rebah je.Toksah sibuk cari second blog ni, kalau jumpa pun pasti hampa sbb aku dah revert semua post ke draft.


Satu entry tarik jiwa aku tadi, dan aku amek hujung ayat je utk di tayangkan disini. Malu weh tunjuk kebodohan sendiri tapi kalau tak belajar dr bodoh kau, siapa lg yg nak jadi cikgu kau, kan? Memang aku akui, yg cerita lepas sayang aku lain macam. Serupa tak ingat tuhan masa tu, nampak manusia yg satu tu agung sungguh. Lepastu belum jadi apa apa dah siap pesan dkt diri

"and im sure, kalau break, mesti muncul org baru. there is no point aku leh tgk dia dgn org lain. NO! tak boleh."

awal awal lagi dah set macam tu, haih patut la aku meroyan macam nak terbalik dunia suatu ketika dahulu. Ini lah masalah nya, punca segala masalah emosi tak stabil lantas naik status bukan bukan. Aku pun tatau nak nasihat mcm mana, sbb kalau dah sayang mesti la kita sayang gila sampai rasa

"I can't live without you" 

tapi kalau kau kena seakan-akan situasi seperti dibawah ini?




MOVE ON LAH WOI !
Ini hal tweet je tau, kalau dah obvious org take you for granted. Hilang bila dia senang, muncul bila dia perlukan bantuan. Hati kau tu buat dr keluli ke? Kebal nau tepis segala perasaan? Tapi kalau buat dr keluli tade la every second naik tweet meroyan, ye dop? hati penyu lettew.


dah la, tak penat ke digunakan lepastu kau realize lepastu kau biarkan kau sakit sendiri, tak penat?
org sekeliling pun penat tgk kau ghoyan. dah la. kasi hati rehat dan rawat. Tu nak gi mana tu? dok nak kejar lagi org yg tak suka dkt kau? ha kejar lah, kang satgi hati tu tahap darah benanah busuk, buang jelah dlm longkang lepastu heartless lepastu buat puisi putus cinta setiap masa. Org suruh move on, sedih katanya. tak move pun aku tgk sedih jugak. DAH APA BEZANYA? -.-"









lagi satu hal,
gaduh sebab social network.
mmg bodoh.

ye aku bodoh, tapi dulu. 
sekarang dah cerdik sikit.
sbb skrg aku gaduh psl mknn.


"kenapa senyap je?
Saya nak makan chicken chop,bukan nasi"





eh, ke makin bodoh? 
hmmmmmmmmmmmm.











No comments: