Sunday, November 30, 2014

Darah Manis - Part One







I met this guy early December last year, atas budi bicara, kerja halus dan trick bapak aku sendiri. After study, aku asyik hang out dengan kengkwn perempuan je, aku syak abah takut aku jadi lesbo, terus dia cari sorg kwn lelaki utk aku. My abah so funny -.-" Aku ni kemain menangis bagai siap call kengkwn mintak simpati, kabo "aku tamo arrange marriage T_T"

Memula jumpa dia ditemani abah, aku da act rude, kengkonon nak bagi org tu serik dan sekian kan segala keinginan untuk berbual. Tp dia boleh steady gelak dan rilek ajak borak lagi, eleh dia ni baru jumpa boleh la nak acah gentlemen, depan abah pulak tu. Sorry to say I olls tak lut dgn trick sweet sweet lapuk ni.


The next two weeks of first meeting mmg nothing happen. Aku mcm dah boleh agak dah *senyum sinis*. Punya la aku rasa mcm win and yes baby~ plan menjadi, sekali abah lagi terror ada je trick dia at the end aku give up and after all, enko nak masuk neraka ke derhaka cakap org tua? T_T
Bagi lah this guy a chance, I still clearly remember how hell much I put him through just untuk fail kan plan abah. Yang tahu perit nya memang dia je rasa. Standing ovation and full salute to him, plan aku semuanya gagal.


Kawan punya kawan punya kawan sampai la ke hati. Tah macam mana boleh sampai situ, tah macam mana dia menyelinap masuk aku pun tak pasti. The things happen after aku bagi dia chance tu jadi macam in a split of second, diluar alam sedar aku. Amboi ayat novel sangat. So yes the so called "friend" relationship bring us to 29 November 2014 as our engagement day. 


Alhamdulillah, Syukur semuanya berjalan dgn lancar, though our event in the evening di musim hujan, jemputan tetap tak putus datang. All families, relatives, and close friends. Thousand of thanks for coming. Those who can't make it, make sure masa wedding nanti bawak peti ais ke sebijik, oven ke. kakakaka.


Alhamdulillah jugak, after A TONS of argument and upside down, after all my-true-self out, the guy up there still strongly stand with his decision to bring our relationship one step forward. 







Stay with me.
Through muka-cover-cantik till muka-gelak-tak-semenggah
Stay with me through anything
through everything.
I need you by my side :)











Satu je nak pesan,
duduk dalam hati baik baik sampai kita jadi halal nanti,
okay sayang?
I love you, Love!











peyes: entry jerih perih persiapan utk tunang
nanti part 2, okay?











2 comments:

Unknown said...

yeen da tunang woohooo!
congrats bebi!
till jannah!

kawen jemput tq muah!

;)

E said...

ieda!!!
amin!!! tenkiuuuu :*
nanti yin jemput okay!