Tuesday, December 2, 2014

Darah Manis - Part Two

19th November 2014.

It's around 10 days before majlis. Semua benda tak siap apa lagi, except for buying my ring, awal awal lagi da pegi beli, nampak tak gelojoh tak gelojoh nak kikis duit bakal tunang? HAHA.
Aku ni bukan kata bertunang, thesis pun seminggu sebelum submit baru terkedek2 baca journal untuk Literature Review. For me, just bertunang kot, so nothing to do sangat since earlier Nik and I decide tapayah ada hantaran semua sebab aku malas nk buat. Semoga Nik tabah dpt bakal tunang yg pemalas.





Abe Nik pun busy kemain kalah ketua pemuda Umno, 10 hari sebelum majlis baru cemas cemas ajak I olls cari baju dgn cincin dia. Payah betei jenis busy sokmo ni, Elak kawen nanti, aku tambat tali dkt kaki -.-"  Ha atas tu baru la nak gelabah tanya baju ni okay tak, seluar warna apa yg match, baru la mensibuk nak tanya  -.-"


22nd November 2014,

A week before dapat tahu ada slight changes, which our majlis akan ada hantaran. Kahkahkah. Tak kelakar kay seminggu sebelum majllis baru nak tekocoh2 buat 7 dulang hantaran, tak kelakar langsung T_T 
Nasib lah femes, ada orang nak sponsor 4 dulang hantaran *flipbawal* Bahahaha. Riak! Riak! Padahal masa tu da mereput bergulung atas lantai pening fikir cemana nak buat 7 dulang sorang sorang tanpa bantuan super saia, sebab kengkwn semua kerja taleh amek cuti last minit. Betul la orang kata kalau kita nak buat benda baik Allah mesti tolong, Syukuuuurrr!!



Jadi nya , buat 3 dulang jelah.
selain pemalas, yin juga penjimat. sekian.


Eleh, ingat enkorang tgk bahan bahan hantaran aku murah seperti beli di kedai ceruk desa, result dia akan jadi tak cantik ke? Orang kata biar simple tapi tampak bergaya. 




Ya, satu je siap sempurna.
Dulang untuk baju.
Orang tua tua kata jgn bg benda berjahit.
Jangan risau, tu Abe Nik beli sendiri. 
aku kan penjimat. kakakakka.



Nah close up, lupa nak upload bekas buah. tgk la mana yg ada ni.





Nah, nampak mewah kan?
walau aku hanya berhabis RM80. mihihihi.

Cupcake hasil belas ehsan Kak Eka, Kakak Ipar Sporting Gila
Buah hasil sumbangan Kak Da, Kakak Sepupu Cool Habis
Sireh hasil kreativiti Mokcik, Adik arwah Mama muka seiras
Pulut hasil adunan Mek, Nenek paling busy on my majlis :D


24th November 2014





Walaupun acah busy untuk tunang, sempat lagi pergi konvo yana on Monday, Blog taleh rotate gambar eh? Aku pun da lupa. Lantak enkorang la tgk gambo tebalik. Hahahahaha.




Anyonyonyo, cuweet angat teman ittew gi konvo kwn ittew. Aceh awak! :* Puih, dia urusetia konvo, memang ah memanjang ada je dekat DATC. Tu muka letih pastu paksa rela je tunggu aku jumpa kengkwn. Nasib! muahahahaha.


29th November 2014,

The Day. Peh sebenanya aku tak gigih nak sizing satu satu gambar masuk blog. Semua gambar dar camera along semua besar. Sizing gambar full hantaran tadi pun aku da mengucap panjang, Jenuh aku nak sizing 466 gambar, Basically on that day, ramai sangat yg tolong, which aku rasa aku tak boleh nak thank everybody. So siapa yg baca blog, terima kasih bebanyak sebab tolong menjayakan majlis yin :)






Antara yg membantu. Waktu ni aku dah kemana tah, hantaran buah dorg yg settlekan, aku balik everything ready dah, muchey gracias love!

Azra,
 thanks sebab even aku bgtau last minit aku nak cupcakes, you make it. Thank you :*











Sebenrnya, 
seminggu sebelum tunang,
aku sunburn
and gain weight yg tak dpt dimaafkan
sebab tak boleh fit in baju tunang #silamereputezreen


Introduce, 
my beauty consultant : Mariani.
Even sunburn tak hilang sepenuh on my majlis,
atleast her advise and guidance do help.
Ayang mayani angat :*




My forever favorite weight trainer,
my bagi-nasihat-jujur-habis guy,
my up-top list, My Nik :)





baru half official.
itu pun aku macam takut takut je letak "Nik's" dkt bio insta.
doa dipermudahkan nak menikah nnt oi.
risau pulak T_T











awak yg stalk kita bila lagi? 










No comments: