Sunday, April 5, 2015

#IEjourney - Bridesmaids & Bunting

Kehadapan Mariani,

Terima kasih sebab sponsor baju bridesmaid. Muah ciked.


Kehadapan 5 bridesmaids yg baru nak join, 

Terima kasih sebab beli baju bridesmaids sendiri. Muah ciked. 

Ok baju bridesmaid ni hmmmmmmmmmmmm jujur cakap memang tade dlm bajet aku. Berterima kasih ke Mariani korbankan duit beliau belikan 4 dress. Ya bunyi cm sikit, 4 bridesmaid. Tapi bila 4 orang pakai abaya lofa, rabak gak la poket kau.

Berterima kasih jugak kepada another 5 bridesmaids rela beli baju sendiri. 

Somehow your bridesmaid mesti nak nampak cantik jugak on your big day, alah kalau bukan bridesmaid pun mmg akan melaram pegi majlis kawen kawan. Sebab tu aku tak berani nak spend bajet untuk bridesmaid.

No idea for you girls untuk part ini, sebab pemilihan baju, tudung, semua up to my bridesmaid to decide.

Just satu tips, What to do kalau baju bridesmaid tade dlm bajet?

Mengadu domba lah kepada kawan yg walaupun bergaduh bermasam muka left group dkt whatsapp tetiba at the end dia kawan balik dgn kau. Inshaallah dia akan tolong. Mcm Mariani. Kah!

Tak pun whatsapp lah housemate dengan memberitahu "aku tade bajet baju bridesmaids kau nak jadi bridesmaids aku tak?" Seperti aku buat ke Jijie. waka waka eh eh.





Move to Bunting,

Masa awal awal aku buat draft “My Big Day”, aku dah tanya diri aku nak theme apa. Kalau kau kenal aku, tau la aku mcm mana simple nya diri ku iniew. Jadi tema aku pun tak berat, tak specific mcm “Garden wedding theme” or “Party at the USA wedding theme” or “Sultan Melaka melamar Puteri Gunung Ledang wedding theme”.  

Tema aku mudah,
Simple.


Mudah, aku nak segalanya mudah. Definisi mudah bagi aku termasuk kewangan. Aku nak biar mudah side aku, biar mudah side Nik.

Jadinya bunting mmg tiada dalam list. Yes, penunjuk arah sekalipun.  None, sebab aku nak yang mudah. Untung kan Nik kawen dgn aku. Ha ex’es menyesal lettuew dumb aku. Hahahaha!!

Kisah nya aku tempah invitation card dkt ‘myonecard’  jalan brunei tepi kiri times square sane nuh, borak pasal card entry lain.

Nak bagitau promo depa bagi adalah
500 card for RM400 come with;
 500 pc kad dan sampul bercertak + 1 pc bunting + 1 pc penunjuk arah + 1 guest book (yg cikai level kau buat scrap book masa pendidikan seni dkt sekolah rendah dulu)

Dari promotion ni la timbulnya kisah Liyana Nabilah menjadi photographer bidan terjun shoot gambar so called Pre-Wedd di belakang kediaman beliau yakni Alam Jaya, dan hasilnya

saje tak bagi gambar full. mihmihmih


Kau ada ke shoot gambar bunting yg hanya memerlukan RM29 sbb aku  takde and kena beli baju cream cream putih, dan kos photographer dan edit nya free, dan izzati pun pinjamkan camera secara perzuma lepastu prop pulak hasil belas ehsan pinjam character wayang kulit Abah which didn’t cost any cent of my money. Total damage = RM 29 utk shoot satu bunting yg free ittuew. Boleh celen kew?

Ya, entry ini tribute untuk kawan kawan yang menjadi mangsa Bridezella aku. Tanpa kalian, sebelum kawen lagi aku dah mereput gamaknya. Tenkiuuuuuuuuuu chu olls, me love you all so big!!


Bila nak kawen ni,
 benda yg simple la paling banyak wat semak dlm otak.
Stress dia sampai moody kacau emosi, I kenot.

Nasib baik kawan semua supportive,
Berhati besar, berjiwa waja, berpewatakan nurani.



 **Moga bila kipas lebih,

 deme baca terus menitis air mata terharu.

No comments: